کد خبر: 1213974
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
به دنبال تقاضای رئیس جمهور جمهوری آذربایجان از ارمنستان برای تغییر قانون اساسی ، یک مقام دولت ارمنستان روز شنبه اظهار داشت که باکو در زمینه امضای پیمان صلح جدی نیست.

جوان آنلاین: یک مقام  دولت ارمنستان روز شنبه با اشاره به درخواست «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهور آذربایجان از ایروان برای اعمال تغییرات اساسی در قانون اساسی گفت که باکو در مورد امضای پیمان صلح با ارمنستان جدی نیست.

به گزارش فارس، «ادمون ماروکیان»، از دیپلمات‌های ارشد ارمنستان، گفت که علی اف به این ترتیب «پیش‌شرط کاملا جدیدی» برای توافق صلح ایجاد کرد که در ۲ سال گذشته توسط دو طرف مورد بحث قرار گرفته است.

علی اف پنجشنبه گذشته گفت که ارمنستان اگر می‌خواهد با جمهوری آذربایجان صلح کند، باید قانون اساسی و سایر اسناد خود را تغییر دهد.

او به طور خاص به قانون اساسی ارمنستان که به گفته وی تمامیت ارضی  جمهوری آذربایجان را نقض می کند، اعتراض کرد.

در پاییز ۲۰۲۰، جمهوری آذربایجان در نبردی ۴۴ روزه چندین شهر، روستا و آبادی را از آزاد کرد و جنگ با ارمنستان با میانجیگری روسیه پایان یافت.

مروکیان گفت:«جمهوری آذربایجان از امضای معاهده صلح پرهیز و به طور مستمر در کل روند مذاکرات مطالبات جدیدی را مطرح و در نتیجه روند صلح را اژدر می‌کند.»

او گفت که خواسته‌های بی پایان ثابت می‌کند که باکو خواهان صلح در منطقه نیست.

«نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان اظهار داشته که باکو و ایروان خواستار تضمین‌های متقابل هستند و به وضوح نشان می‌دهند که هیچ کدام ادعای ارضی علیه همدیگر ندارند.

پاشینیان گفت:«ما به دنبال تضمین‌های متقابل افزون‌تر از جمهوری آذربایجان هستیم و آنها نیز همین را از ما می‌خواهند تا اطمینان حاصل شود که اختلافات ارضی بین ما وجود ندارد».

«واهان کوستانیان» معاون وزیر امور خارجه ارمنستان نیز گفت:«مقامات جمهوری آذربایجان باید پاسخ دهند که آیا به برقراری صلح علاقه دارند یا خیر.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار